Rozmowy o prowadzeniu badań w sektorze kultury

Rozmowy o prowadzeniu badań w sektorze kultury

Jeśli jesteś pracownikiem instytucji kultury i chcesz podnieść swoje kompetencje z zakresu prowadzenia badań, to zapraszamy do udziału w III edycji wydarzenia dotyczącego prowadzenia badań w sektorze kultury.

Bieżąca edycja cyklu będzie realizowana pod zmienioną nazwą „Rozmowy o prowadzeniu badań w sektorze kultury”. Tym razem wydarzenie będzie odbywało się nie tylko w przestrzeni wirtualnej, ale także stacjonarnie w Krakowie.

Zaplanowaliśmy dwa webinary, które będą poświęcone następującej tematyce:

  • Planowanie, organizowanie oraz prowadzenie badań (5.04, 12.00-14.00)
  • Analiza wyników badań oraz wdrażanie rozwiązań (19.04, 9.00-11.00)

Spotkania będą prowadzili eksperci pracujący lub współpracujący z instytucjami kultury. W tej edycji wydarzenia skupimy się w głównej mierze na praktyce. Po zakończeniu głównej części każdego webinarium odbędzie się panel Q&A (pytań i odpowiedzi).

Oprócz tego zapraszamy na wydarzenie stacjonarne, które odbędzie się w 23 maja w Krakowie i będzie poświęcone interesariuszom sektora kultury – badaniu publiczności. W programie zaplanowano panele dyskusyjne oraz wizyty studyjne w muzeach, które realizowały do tej pory badania swoich odbiorców.

Jeśli więc w najbliższym czasie planujesz realizację badań w swojej instytucji, albo zawsze chciałeś to zrobić, ale nie wiedziałeś jak zacząć, to ten cykl jest dla Ciebie! Postaramy się także zainspirować tych, którzy do tej pory nie widzieli potrzeby realizacji badań.

Projekt po raz trzeci współfinansowany jest ze środków Miasta Krakowa.

Planowanie, organizowanie oraz prowadzenie badań
Analiza wyników badań oraz wdrażanie rozwiązań

Zachęcamy do zapoznania się

z nagraniami webinarów realizowanych w poprzednich latach.

W ramach cyklu w 2022 roku odbyły się następujące spotkania:

Technokultura i przemiany uczestnictwa w kulturze – implikacje dla strategii marketingowych oraz prowadzenia badań dotyczących sfery kultury.
Publiczność w sieci. Czego instytucje kultury mogą dowiedzieć się z badań netnograficznych
Diagnoza społeczności lokalnej. Karol Wittles
Netnografia w badaniach skuteczności komunikacji marketingowej w instytucjach kultury, dr Aleksandra Powierska
Zanim zaczniemy badanie: analiza danych zastanych w instytucji kultury
Monitorowanie frekwencji online – dotychczasowe praktyki publicznych muzeów i trudności z tym związane, dr Anna Pluszyńska
Wywiad w badaniach sektora publicznego, dr hab. Grzegorz Mazurkiewicz, prof. UJ

W ramach cyklu w 2021 roku odbyły się następujące spotkania:

Wizualne prezentacje wyników badań w sektorze kultury
Praktycy jako refleksyjni badacze - wykorzystanie badań w działaniu w procesie zmieniania organizacji
Badania ankietowe
Badania w sektorze kultury - wprowadzenie
Metoda zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI)
Etnografia jako metoda bliska praktyce

Spotkania były rejestrowane, a nagrania udostępnione są na kanałach IBOKa na YouTube i Vimeo. Na poszczególnych podstronach (linki powyżej) zostały również udostępnione krótkie materiały podsumowujące każde z spotkań.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym czy i jak instytucje kultury pozyskują wiedzę o sobie i swoim otoczeniu, to zapoznaj się z treścią naszego raportu Badania o badaniach.

Koordynatorzy cyklu w II i III edycji: Krzysztof Kula, dr Agnieszka Szostak

Koordynatorzy cyklu w I edycji: Bogna Halska-Pionka, Krzysztof Kula