Pracujemy nad raportem: #HeritageTok – atrakcje dziedzictwa na TikToku
Zainspirowane wynikami Raportu #Instazabytki, postanowiliśmy podjąć naukową refleksję na temat funkcjonowania atrakcji dziedzictwa na TikToku. To istniejące od 2018 medium społecznościowe, bazuje na krótkich filmikach tworzonych i zamieszczanych przez użytkowników, które zgodnie z misją samej platformy, mają pobudzać kreatywność i dawać radość.
Celem naszego badania jest dostarczenie wiedzy na temat skali funkcjonowania atrakcji dziedzictwa na TikToku, ale także opisanie form i charakteru zamieszczanych treści. Dodatkowym elementem ubogacającym Raport, będą wywiady, przeprowadzane z osobami zajmującymi się prowadzeniem profili instytucji na TikToku, a także pracujące na co dzień z tym medium.
Czym będzie zajmować się nasz zespół?
Celem naszego badania jest poznanie i zrozumienie fenomenu funkcjonowania TikToka, w kontekście promowania i przybliżania użytkownikom tego medium oferty atrakcji dziedzictwa.
W ramach podjętego badania zostaną przeprowadzone:
- badanie ilościowe kont atrakcji dziedzictwa na TikToku,
- badanie jakościowe wybranych kont atrakcji dziedzictwa na TikToku,
- wywiady z osobami zaangażowanymi w prowadzenie kont na TikToku dla instytucji kultury oraz osobami mającymi doświadczenia z tym medium.
W skład zespołu projektowego wchodzą:
- dr Aleksandra Mazurek
- dr Weronika Pokojska
- dr Agnieszka Konior
Zobacz również
![Zespół wolontariuszek IBOK pracuje nad badaniem Muzeów Domowych](https://www.ibok.org.pl/wp-content/uploads/2024/03/Muzea-domowe-500x380.png)
Badanie Muzeów Domowych
25 marca 2024![](https://www.ibok.org.pl/wp-content/uploads/2023/03/1679492935983-500x380.jpg)
Raport badawczy: „Dzień Otwarty Muzeów Krakowskich. Kondycja i przyszłość”
22 marca 2023![Zespół IBOK pracuje nad badaniem Kadra kultury: generacje X, Y, Z w instytucjach sztuki współczesnej](https://www.ibok.org.pl/wp-content/uploads/2024/02/Kolaz-narracyjny-500x380.png)