Pracujemy nad raportem: #HeritageTok – atrakcje dziedzictwa na TikToku

Zainspirowane wynikami Raportu #Instazabytki, postanowiliśmy podjąć naukową refleksję na temat funkcjonowania atrakcji dziedzictwa na TikToku. To istniejące od 2018 medium społecznościowe, bazuje na krótkich filmikach tworzonych i zamieszczanych przez użytkowników, które zgodnie z misją samej platformy, mają pobudzać kreatywność i dawać radość.

Celem naszego badania jest dostarczenie wiedzy na temat skali funkcjonowania atrakcji dziedzictwa na TikToku, ale także opisanie form i charakteru zamieszczanych treści. Dodatkowym elementem ubogacającym Raport, będą wywiady, przeprowadzane z osobami zajmującymi się prowadzeniem profili instytucji na TikToku, a także pracujące na co dzień z tym medium.

Czym będzie zajmować się nasz zespół?

Celem naszego badania jest poznanie i zrozumienie fenomenu funkcjonowania TikToka, w kontekście promowania i przybliżania użytkownikom tego medium oferty atrakcji dziedzictwa.

W ramach podjętego badania zostaną przeprowadzone:

  • badanie ilościowe kont atrakcji dziedzictwa na TikToku,
  • badanie jakościowe wybranych kont atrakcji dziedzictwa na TikToku,
  • wywiady z osobami zaangażowanymi w prowadzenie kont na TikToku dla instytucji kultury oraz osobami mającymi doświadczenia z tym medium.

W skład zespołu projektowego wchodzą:

  • dr Aleksandra Mazurek
  • dr Weronika Pokojska
  • dr Agnieszka Konior