Raport #Instazabytki w przygotowaniu

Projekt badawczy „Instazabytki” realizowany jest od grudnia 2022 roku. Jego celem jest sprawdzenie, które z obiektów dziedzictwa w Polsce cieszą się największą popularnością na Instagramie. Chcemy także zbadać, czy obiekty z największą frekwencją są również najbardziej popularnymi w świecie wirtualnym.

Podstawą naszych badań jest lista atrakcji dziedzictwa (zabytków i muzeów) stworzona przez prof. Zbigniewa Kruczka na potrzeby raportu „Frekwencja w atrakcjach turystycznych w roku 2022” powstałego na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej. 

Na przełomie 2022 i 2023 roku dziewięcioosobowy zespół badawczy poddał analizie profile blisko 1000 obiektów dziedzictwa, biorąc pod uwagę m.in. liczbę obserwujących, obserwowanych, opublikowanych postów czy zdjęć opublikowanych z konkretnym #. 

Obecnie trwa analiza danych. Wyniki zostaną opublikowane w II kwartale 2023 roku.

Koordynatorka projektu: 

  • dr Agnieszka Konior

Zespół badawczy:

  • dr Weronika Pokojska
  • Maria Konrad
  • Olga Kosińska
  • Klara Korejba
  • Krzysztof Kula
  • Maja Paszkowska
  • dr Agnieszka Szostak
  • dr Michał Wójciak

Więcej informacji na stronie: www.ibok.org.pl/projekty/badania/instazabytki