Webinar: #HeritageTok – dziedzictwo na TikToku (25.09, 12:00)
Zapraszamy do udziału w webinarze, na którym dr Aleksandra Mazurek zaprezentuje wyniki badania „#HeritageTok – atrakcje dziedzictwa na TikToku”. Wydarzenie jest realizowane w ramach cyklu Teoretycznie praktyczne spotkania o zarządzaniu kulturą.
TikTok jest chińską aplikacją, która zyskała popularność na całym świecie. Ideą jej funkcjonowania jest tworzenie i publikowanie krótkich materiałów wideo, które w myśl misji platformy mają pobudzać kreatywność i dawać radość. Przeważającą grupę użytkowników stanowią osoby młodsze, jednak wśród użytkowników TikToka znajdziemy wszystkie grupy wiekowe.
Autorki zainspirowane wynikami Raportu “#Instazabytki”, postanowiły podjąć naukową refleksję na temat funkcjonowania atrakcji dziedzictwa (muzeów i zabytków) na TikToku. Przeprowadzone badanie ilościowe pozwoliło wyłonić najaktywniejsze profile atrakcji dziedzictwa, a tym samym poddać analizie jakościowej najciekawsze przykłady działania instytucji kultury na TikToku i sposoby kształtowania ich komunikacji w formule narzuconej przez platformę.
W oparciu o wyłonione przykłady Muzeum Emigracji w Gdyni, Starej Kopalni w Wałbrzychu oraz Muzeum Polin, dokonałyśmy analizy zarówno formy, jak i treści zamieszczanych materiałów, poszukując odpowiedzi na pytanie w jaki sposób atrakcje dziedzictwa kształtują swój TikTokowy przekaz. Jakościowa część badania pozwoliła także na sformułowanie szerszej refleksji na temat strategii komunikacji instytucji kultury w wirtualnej przestrzeni zdominowanej przez ludzi młodych. W trakcie webinaru zostaną zaprezentowane najważniejsze wnioski wynikające z badań.
Link do formularza zapisów: https://forms.gle/2we9jByVWTstHvQf8
Miejsce: on-line (link wyślemy do zapisanych osób w wieczór poprzedzający webinar)
Termin: 25.09.2024 (środa), godz. 12:00
Prelegentka: Aleksandra Mazurek