Webinar: Technokultura i przemiany uczestnictwa w kulturze (13.09, 12.00)
Zapraszamy na pierwsze w tym roku spotkanie z cyklu „Webinaria o prowadzeniu badań w sektorze kultury”, które będzie poświęcone implikacjom dla strategii marketingowych oraz prowadzeniu badań dotyczących sfery kultury. Spotkanie poprowadzi dr hab. Magdalena Sobocińska, prof. UE.
Na procesy zarządzania wartością w sferze kultury, obejmujące jej definiowanie, kształtowanie, komunikowanie i oferowanie uczestnikom kultury, silny wpływ wywierają nowe technologie. Poszerzają one możliwości realizacji wizji i koncepcji artystycznych, a także marketingowych. Znajduje to odzwierciedlenie w koncepcji determinizmu technologicznego, a także w dokonujących się przemianach zachowań uczestników kultury i wirtualizacji uczestnictwa w kulturze. Przyspieszenie tempa transformacji cyfrowej sprawia, że technologia coraz silniej oddziałuje na społeczeństwo i sztukę. Podczas wystąpienia zostaną zaprezentowane wybrane wyniki jakościowych oraz ilościowych badań, które zostały zrealizowane wśród twórców i osób zarządzających instytucjami kultury, a także uczestników kultury, a jego celem jest ukazanie tego, w jaki sposób badane grupy postrzegają zmiany w sztuce dokonujące się pod wpływem rozwoju nowych mediów, a także jaką rolę pełnią nowe technologie informacyjno-komunikacyjne w strategiach i działaniach marketingowych instytucji kultury oraz badaniach prowadzonych w sferze kultury.
Termin: 13 września 2022 r., g. 12.00
Miejsce: on-line (link wyślemy do zapisanych osób)
Link do formularza zapisów: https://forms.gle/1Ve5QSSF65qVPV78A
Prowadząca: dr hab. Magdalena Sobocińska, prof. UE
Dr hab. Magdalena Sobocińska, prof. nadzw. specjalizuje się w problematyce związanej z zastosowaniami Internetu w marketingu, komunikacją marketingową, badaniami marketingowymi, funkcjonowaniem sfery kultury, procesami rozwoju konsumpcji, zrównoważonym rozwojem i marketingiem produktów ekologicznych. Autorka i współautorka ponad 200 publikacji z tego zakresu wydanych w formie monografii, rozdziałów w monografiach i podręcznikach oraz artykułów. Za pracę doktorską pt. „Zachowania konsumentów na rynku dóbr kultury” otrzymała nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Monografia habilitacyjna jej autorstwa: „Uwarunkowania i perspektywy rozwoju orientacji rynkowej w podmiotach sfery kultury” została wyróżniona w konkursie na prace naukowe przez Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Jest współredaktorką 8 numerów Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu i 3 monografii poświęconych problematyce badań marketingowych, a także redaktorką goszczącym Special Issue „New Technologies in Customer Value Management in the Perspective of Sustainable Development” w ramach czasopisma „Sustainability”. Jest członkinią Zarządu Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu.
Spotkanie jest realizowane w ramach cyklu „Webinaria o prowadzeniu badań w sektorze kultury”
www.ibok.org.pl/projekty/szkolenia/webinaria-o-badaniach
Projekt współfinansowany ze środków miasta Krakowa
![](https://www.ibok.org.pl/wp-content/uploads/2021/09/Screenshot_2-1024x508.png)
![](https://www.ibok.org.pl/wp-content/uploads/2021/09/NGO-Krakow.jpg)
Zobacz również
![Wykorzystanie czynnika instagrammability do promocji polskich muzeów, Maja Paszkowska](https://www.ibok.org.pl/wp-content/uploads/2022/11/IBOK_IG_post_1080x1080px-500x380.png)
Webinar: Wykorzystanie czynnika instagrammability do promocji polskich muzeów (9.11, 12:00)
2 listopada 2022![Zanim zaczniemy badanie: analiza danych zastanych w instytucji kultury](https://www.ibok.org.pl/wp-content/uploads/2022/09/IBOK_IG_post_Webinaria_A.Szostak_1080x1080px-500x380.png)
Webinar: analiza danych zastanych w instytucji kultury (27.09, 12.00)
15 września 2022![Grafika promująca wydarzenie: Przepis na dostępne wydarzenie kulturalne](https://www.ibok.org.pl/wp-content/uploads/2024/06/Dostepne-wydarzenie-kulturalne-IG-500x380.png)