Jak korzystać z badań w sektorze kultury?

Realizacja badań to jedno – wykorzystanie ich w codziennej praktyce to drugie. Podczas webinarium Maja Gawryołek-Osińska wraz z Iwoną Parzyńską (Muzeum Narodowe w Krakowie) zastanowią się nad tym, czy i w jaki sposób polskie instytucje kultury korzystają z dostępnych badań, a także jak realizują badania własne? Podstawę rozmowy stanowić będą wyniki zebrane w raporcie Badania o badaniach – edycja II (2025). Prelegentki zastanowią się nad tym, w jaki sposób realizowane są badania w sektorze kultury, kto jest za nie odpowiedzialny w organizacjach, a także co z wynikami dzieje się dalej – kiedy są upubliczniane, a kiedy nie? Czy udaje się wdrożyć zawarte w nich rekomendacje?

  • Termin: 25 listopada, 12:00
  • Miejsce: on-line (platforma ClickMeeting)

Rozmawiają:

Maja Gawryołek-Osińska – magister filozofii w zakresie filozofii nauki; od 2022 uczestniczka Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie w dziedzinie pedagogiki; od 2021 zatrudniona w Narodowym Centrum Kultury, jako specjalistka w obszarze szkoleń i profesjonalizacji sektora kultury. Członkini Zarządu Stowarzyszenia Strefa Wzrostu; certyfikowana trenerka kompetencji psychoedukacyjnych; facylitatorka modelu komunikacji DISC; koordynatorka projektów edukacyjnych: Motywajki, Strefa Aktywnej Młodzieży. Absolwentka Akademii Rzeczników Zmian 2.0 programu dla liderów i liderek pracujących na rzecz młodzieży w Warszawie, realizowanego przez Szkołę Liderów i Centrum Komunikacji Społecznej M. St. Warszawy.

Iwona Parzyńska – socjolożka, pełnomocniczka dyrektora ds. osób z niepełnosprawnościami i koordynatorka dostępności w Muzeum Narodowym w Krakowie; członkini Sekcji Socjologii Niepełnosprawności w Polskim Towarzystwie Socjologicznym i członkini Zarządu Polskiego Towarzystwa Ewaluacyjnego. W 2022 roku pracowała w zespole NIMOZ ds. wytycznych dla muzeów w zakresie obszarów 18 (Dostępne treści multimedialne) i 25 (Kultura dostępna) Programu Dostępność Plus. Badaczka – prowadzi projekt naukowy pn. „Muzeum uczące się – analiza uczestnictwa w kulturze i badanie potrzeb osób z różnymi typami niepełnosprawności na przykładzie publiczności Muzeum Narodowego w Krakowie” (2019 – 2022), (nowa edycja 2023-2025). W latach 2020-2022 członkini zespołu projektowego „Spektrum” na rzecz uczestnictwa w kulturze osób ze spektrum autyzmu, realizowanego w ramach „Erasmus+ Młodzież. Akcja 2 – partnerstwa strategiczne”. W 2017-2018 koordynatorka projektu pn. „Krakowski odbiorca kultury”, realizowanego przez Zakład Zarządzania Kulturą (Instytut Kultury) na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Filharmonię Krakowską, Muzeum Historyczne Miasta Krakowa oraz Muzeum Narodowe w Krakowie.